marți, 29 martie 2011

Barcelona I

Astazi vom lasa putin deoparte retetele si vom face o scurta plimbare in Barcelona, orasul lui Gaudi pe care l-am vizitat in luna februarie a acestui an. Deoarece povestea celor 4 zile petrecute de noi acolo este destul de lunga o vom imparti pe capitole.
     Mai o carte citita, mai un search pe google si decizia a fost destul de usor luata: uaaau...chiar avem ce vizita. Spun decizie deoarece persnalitatea mea nu parasise niciodata teritoriul tarii noastre deci a fost cu adevarat prima destinatie externa ca sa-i spunem asa.
     Primul pas: biletele de avion. Noi le-am achizitionat in luna august a anului trecut deci cu aproximativ 6 luni inainte. Cel mai bun pret l-am gasit la Blue Air mai exact 370 lei dus-intors, doua persoane, cu toate taxele incluse. Biletele le-am achizitionat direct de pe site-ul companiei aeriene. Al doilea pas: rezervarea la hotel. Noi am ales sa rezervam online pe www.booking.com. Raportul calitate pret s-a dovedit unul foarte bun iar descrierile si pozele de pe site coincid perfect cu realitatea.
     Usor, usor a venit si ziua plecarii. Cateva emotii ca doar vorba aceea venise si ziua 'emanciparii', sau pe romaneste, primul zbor cu un obiect mult mai performant decat umbrela cu care faceam sarituri de pe spatarul fotoliului atunci cand eram mic. Si ajungem la aeroport cu urmatoarele dotari: o sotie echipata corespunzator de plimbari scurte (20-25 km pe zi dupa estimarile mele optimiste), incaltati amandoi cu adidasi desi la Bucuresti era o ninsoare de mai mare dragul si se uita lumea la noi de parca tocmai ce coborasem din bananier, cate un bagaj de mana si check-inul online rezolvat constincios cu 14 zile inainte de plecare incat probabil ca si-au dat seama si cei de la compania aeriana de disperarea noastra de 'evadare' incat ne-au dat loc in primul rand (bine al doilea ca primul era rezervat pentru stewardese).
     In aeroport lucrurile au fost destul de simple: ne-am prezentat cu check-inul si buletinul la ghiseul politiei de frontiera, apoi la controlul antitero unde m-a binedispus o doamna care se ruga de cei de acolo sa o lase in avion cu un briceag cu valoare sentimentala. Este important de stiut ca in bagajul de mana nu ai voie cu nici-un obiect ascutit si nici cu mancare sau lichide care depasesc 100 ml/ ambalaj. Mai departe poarta de imbarcare, autobuzul si hop in avion.
     Zborul a durat in jur de 3 ore, am vazut Alpii, un vapor de croaziera si Barcelona care se arata superb luminata, vazuta din avion. Odata ajunsi aici din nou autobuz, politia de frontiera si mai departe in spiritul economiei depistarea trenului. Aceasta operatiune a durat cam 20 min dar a avut un final fericit. In Barcelona exista cartele de 10 calatorii denumite T10 care costa 8.25 euro insa care au anumite parti bune: sunt valabile pentru tren de la aeroport in oras, la metrou precum si la mijloacele de transport in comun de suprafata; in plus daca o calatorie se incadreaza in 75 min platesti doar o singura data chiar daca folosesti mai multe mijloace de transport. Alternativa la tren este Aerobus care costa 5.05 euro si care te duce pana in Plaza Catalunya sau taxiurile cu un pret evident mai piperat avand in vedere ca aeroportul El Prat se afla la 13 km de oras. Noi cu trenul am mers pana in gara Passeig de Gracia. De aici am luat metroul deoarece trebuia sa ajungem undeva in zona de nord a orasului mai exact la statia de metrou Mundet. De precizat ca in Barcelona metroul circula la 2 min si 30 secunde iar statile sunt foarte apropiate astfel incat 10 statii se parcurg in maximum 15 min. De asemenea reteaua de metrou este foarte bine dezvoltata astfel incat se poate ajunge cam in orice colt al orasului cu acest mijloc de transport.
      Noi am ajuns la hotel (Residencia Agora BCN) in jur de ora 21:30 ora locala, ne-am cazat fara probleme deoarece domnisoara de la receptie vorbea perfect engleza. Singura problema intampinata a fost faptul ca la ora 21:00 se inchideau toate magazinele astfel ca papilele noastre gustative au trebuit sa se multumeasca cu niste sandwich-uri de la automat (1.45 euro doua bucati).
      Am sa revin maine cu continuarea si cat mai multe din detaliile pe care mi le amintesc.
      


     





     


Un comentariu:

  1. Dana,
    exista si continuarea?ca nu o gasesc...
    m ar fi intersat ceva informatii despre hotel.crezi ca mi poti spune cate ceva?pls

    RăspundețiȘtergere

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>