luni, 25 octombrie 2010

Lasagna

 In premiera am facut lasagna acasa, a iesit foarte buna si s-a facut usor si repede, eu ma gandam ca este ceva complicat.
Sfat pentru incepatoare, ca si mine, este sa cumparati foi care nu se fierb.

Ingrediente:
- 1 cutie foi lasagna (eu am luat Monte Banato)
- 1 conserva rosii decojite si taiate;
- 2 conserve carne;
- 2 cepe mari;
- un morcov;
- 5 catei de usturoi pisati;
- ulei de masline;
- sare, piper, nucsoara;
- un varf de lingurita plante a la provence;
- 500 ml lapte;
- 4 linguri faina;
- 4 linguri unt/ margarina
- cascaval ras, aproximativ 200 grame
Mod de preparare:
Se fac doua sosuri unul bolognese si unul bechamel.
Sosul bolognese:
Se curata ceapa si se taie marunt, se pune la calit in uleiul de masline.
Morcovul se curata, se rade si se pune peste ceapa, se calesc impreuna, peste ele se pun conservele de carne si usturoiul, dupa ce s-au calit bine se pune  conserva de rosii. La sfarsit se adauga condimentele sare, piper si plantele provence.


Sosul bechamel:
Se pune o cratita pe foc in care se pun 4 linguri de unt la topit, se adauga 4 linguri de faina in ploaie si 500 ml lapte, se adauga sare, piper, nucsoara si se amesteca incontinuu pana are consistenta unei budinci, la sfarsit de adauga aproximativ 50 grame cascaval ras.


 Lasagnea se asambleaza asa:

Intr-o tava unsa ( eu am folosit hartie de copt) se pun foi de lasagna peste acestea se pune sos bolognese, apoi sos bechamel si cascavalras, se continua asa pana se termina sosul bolognese, se pastreaza sos bechamel pentru ultimul strat, mai exact se termina cu strat de foi, sos bechamel si cascaval.
Lasana dupa 30 minute
Tava se acopera cu folie de aluminiu si se introduce in cuptor timp de 30 minute, dupa 30 minute se da folia jos si se mai lasa inca 10 minute la foc potrivit.
inainte de pofta buna :)
Asa arata la sfarsit in tava.

2 comentarii:

  1. Mersi mult pt reteta, arata si miroase delicios. In 5 minute o scot din cuptor. Am facut aproape totul "a la carte", minus un ingredient : usturoiul ^^'.

    RăspundețiȘtergere
  2. Cu multa placere si oricand, imi pare bine ca ai incercat-o si sper sa imi spui si cum a fost. Eu te mai astept si cu alte bunatati ;)

    RăspundețiȘtergere

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>