duminică, 27 februarie 2011

Mamaliguta ardeleneasca

Trebuie sa  va marturisesc ceva, cat am fost plecati in Barcelona, toata lumea manca paella, este o mancare specifica lor, care se face intr-o tigaie specifica, insa eu am vazut paella lor ceva de genul ceea ce vedeti in poza cu diferenta constand intre orez si mamaliguta..
Nu stiu daca am numit-o bine mamaliguta taraneasca sau poate ar fi trebuit sa-i spun paella ardeleneasca, dar mie imi era asa pofta incat a fost prima mancare pe care am gatit-o cand am venit.

Ingrediente:
-slanina cu carnita;
- 1 felie  mai mare muschi afumat porc (in zona noastra se numeste  PECIE);
- 2 cepe, eu am avut 2 cepe crescute de unde am luat doar partea crescuta si o ceapa normala rosie;
- 1 lingura bulion, pentru culoare sau 3 lingurite zarzavat pentru ciorba;
- faina de malai pentru mamaliguta;
- branza telemea.

Mod de preparare:

Ingredientele eu le-am pus la ochi, pentru doua persoane, insa puteti sa mai adaugati.
Se taie slanina bucatele mici, se lasa sa se prajeasca, cand e aproape prajita se adauga ceapa taiata julian si pecia taiata marunt, peste care se pune zarzavatul pentru ciorbe, se lasa la foc mic si se amesteca din cand in cand.

Cat timp pregatim cele de mai sus, punem pe foc o oala de apa pentru mamaliguta, cand mamaliga este aproape facuta, radem in ea putina branza telemea.
O luam de pe foc si o impartim in farfurii, deasupra radem branza si apoi punem amestecul de slanina, ceapa, pecie.

Va urez pofta buna!




3 comentarii:

  1. Stii la ce ma gandesc?
    De ce nu ti-am citit articolul aseara, acuma nu mai merg la magazin dupa faina de malai.
    ... maine mananc mamaliguta ardeleneasca :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Pofta buna! :), astept pareri dupa

    RăspundețiȘtergere

expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>